سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله

معولا وقتی محرم میشه یا فاطمیه دیگه هیئت ما از آدم منفجر میشه .ومعولا همه قشری هیئت ما( هیئت الرضا ) میان ، بعضی ها هم میگن علتش اینکه آقای هلالی مداح شماست وکسی به خاطر خود امام حسین اونجا نمیاد؟!اسم هیئت مارو هم گذاشتن عشاق الرضا هلالی. نمیدونم چی بگم .خودم رو تو اون اندازه ها نمیبینم.اما مطمعنم کسی انتظار نداره که ما کسی رو از مجلس امام حسین بیرون کنیم.انشاالله.

در مورد حاح آقای هلالی هم حرف زیاده. و راه انتقاد باز.که من خودم خیلی از آنها را وارد نمیدانم والبته بعضی راهم وارد.خوب این مطلب آقای مصباح رو هم که در همین مورده میذارم .قابل توجه خودم وهمه بچه هیئتیا

 

عزاداری‌ها نباید موجب وهن اسلام شود

 

آیت الله فاضل لنکرانی گفت:در مراسم عزاداری محرم خطیبان، وعاظ و مداحان از بیان مسائلی که موجب وهن اسلام و دین است خودداری نمایند.

آیت الله محمد فاضل لنکرانی در پایان درس خارج فقه خود اظهار داشت: مسؤولیت روحانیت مسؤولیت خطیری است که بر عهده ما نهاده شده و آن حمایت از کیان تشیع است و با توجه به شرایط فعلی این مسؤولیت روز به روز سنگین‌تر شده و می‌شود که باید مراقب باشیم با فکر و تدبیر این مسؤولیت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم، لذا ابتدا باید ابعاد مختلف این مسؤولیت‌ها را به خوبی بشناسیم.

وی تأکید کرد: استکبار جهانی پی برده که این تفکر شیعی است که در مقابل تجاوز و ظلم و ستم آنان ایستاده و پرده از جنایات استکبار برداشته است، لذا به هر وسیله درصدد مقابله با تشیع و از بین بردن آن می‌باشد که مهمترین راه مقابله را در انحطاط فرهنگی شیعیان برگزیده‌اند و اگر در این راه با تدبیر و هوشیاری روحانیت شیعه مواجه شوند، هرگز نخواهند توانست به اهداف شوم خود نائل آیند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود افزود: انحطاط اخلاقی و هجمه فرهنگی که فعلاً توسط رسانه‌های تبلیغاتی مانند اینترنت و ماهواره برای جوانان ما تدارک دیده شده خطری است بسیار مهم که اگر خدای ناکرده در این نقشه شوم خود موفق شوند و جوانان عزیزمان را تحت تأثیر آن برنامه‌های فاسد قرار دهند به هدف شوم خود خواهند رسید، جوانی که تحت تأثیر قرار گرفته باشد آینده کشور را به تباهی می‌کشاند لذا روحانیت شیعه باید هوشیارانه جوانان عزیز را با برنامه‌های مفید و پرجاذبه از انحرافات و توطئه‌های دشمن حفظ کنند و کاملاً مراقب باشند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این که حضرت امام رحمه الله علیه فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» محرم و صفری است که حقایق اسلام توسط روحانیون بزرگوار در مجالس و محافل به گونه‌ای جذاب برای مردم به ویژه جوانان بازگو شود.

آیت الله فاضل لنرانی تأکید کرد:ضمن آن که باید در محرم و صفر همان عزاداری‌های سنتی انجام شود، اما باید از اموری که موجب وهن مذهب و دین است خودداری شود. باید در این عزاداری‌ها حقایق و معارف اسلام برای مردم بیان شده و خطیبان و وعاظ محترم از مطالب مستند و صحیح استفاده نمایند.

وی با انتقاد از تزلزل اعتقادی از سوی برخی شعرا و مداحان گفت: ما افتخار این معنی را داریم که امام جواد علیه السلام در سنین کودکی در یک مجلس در حدود سی هزار مسأله فقهی و غیر فقهی را پاسخ دادند. باید از طریق بیان حقایق اسلام هر چه بیشتر مردم و جوانان را به اسلام عزیز جذب کنیم ولی متأسفانه در برخی مجالس از اموری استفاده می‌شود که انسان را از حد انسانیت ساقط می‌کند و یا این که از اشعار شرک‌آمیز استفاده می‌شود و به نظر اینجانب واجب است شرعاً با این امور که موجب تزلزل اعتقادی مردم و تضعیف دین و مکتب است مقابله شود.

این مرجع تقلید افزود: کسی که در هنگام خواندن از جمله لا اله الا زینب استفاده می‌کند باید بداند که این جمله از مصادیق واضح شرک است و هیچ‌گونه توجیهی ندارد. با هیچ بیان و توجیهی نمی‌توان از چنین تعابیری دفاع نمود و قطعاً ائمه معصومین علیه السلام از چنین افرادی تبری دارند.

آیت الله فاضل لنکرانی خطاب به مبلغان گفت: باید در این ایام اهداف انقلاب اسلامی را هر چه بیشتر بیان نمایید و باید جوانان ما بدانند که امام خمینی رحمة الله علیه با چه هدف مقدسی این قیام و انقلاب را رهبری و هدایت فرمود و افکار و شخصیت امام را هر چه بیشتر تبیین نماییم. امام برای مردم و خدمت به آنان ارزش فوق‌العاده‌ای را قائل بود خصوصاً تأکیدهای فراوانی را نسبت به مستضعفین و رسیدگی به آنان داشت و امروز هم اگر بخواهیم انقلاب به حرکت خود ادامه دهد باید ارزش مردم و حضور آن‌ها در میدان‌های حساس انقلاب را بدانیم و حقیقتاً برای آنان احترام قائل باشیم.



نوشته شده در  سه شنبه 84/11/11ساعت  4:19 عصر  توسط محمدرضا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
به خود بیایید ? به داد ما برسید
[عناوین آرشیوشده]