سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حداد عادل : 

 

اظهارات شیراک موجب شرمساری ملت فرانسه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای به بهانه مبارزه با تروریسم،موجب شرمساری ملت فرانسه است.

 

 غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس ‌جمهور فرانسه مبنی بر استفاده از صلاح هسته‌ای برای رویارویی با تروریست ضمن تقبیح دکترین جدید هسته‌ای این کشور، تصریح کرد:این سخنان تعجب‌آور اعتراض بسیاری از همپیمانان فرانسه را در داخل و خارج و دیگر محافل سیاسی جهان در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان حدس زد که رئیس جمهوری فرانسه این سخنان را برای جبران لطمه‌ای که به حیثیت بین‌المللی فرانسه بعد از آشوب‌های اخیر داخلی این کشور وارد شده، اظهار کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری شورش‌های داخلی فرانسه و اعتراض مردم این کشور به ظلم و تبعیض و نقض آشکار حقوق بشر در فرانسه، اظهار داشت: عصیان مردم فرانسه با آتش کشیدن شبانه چندین هزار اتومبیل همراه بود و آشکارا فرانسه در عرصه بین‌المللی از نظر حیثیت جهانی خسارت دید وحدس می‌زنم رئیس جمهوری فرانسه استفاده از سلاح هسته‌ای را برای کسب نوعی اقتدار جهانی در جبران این واقعه داخلی عنوان کرده است.

حداد عادل با تاکید بر این که تهدیداتی از این دست هیچ اقتدار و افتخاری برای کشورهای ایجاد نمی‌کند، افزود: اینکه رئیس جمهور فرانسه اعلام کند ما از سلاح هسته‌ای به بهانه مقابله با تروریسم استفاده می‌کنیم موجب شرمساری ملت فرانسه است چرا که ملتی که انقلاب کبیر را با شعار صلح،‌آزادی و برابری افتخار خود می‌داند باید خجالت زده باشد که پس از پایان جنگ سرد، رئیس جمهور کشورش به دنبال بهانه‌ای برای توسعه زرادخانه‌های هسته‌ای است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرانسوی‌ها باید سالهای سال کوشش کنند تا ننگ کشتار یک میلیون الجزایری که تاریخ برایشان به یادگار گذاشته را جبران کنند و کمک‌های دولت فرانسه به تروریستی چون صدام و جنگ علیه ایران نیز باید جبران شود و در کنار آن کشتار در آفریقا و رواندا باید از سوی فرانسه جبران شود.

وی با ابراز تعجب از ادعای استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی فرانسه با وجود آن همه پیشینه ننگین برای فرانسه بیان داشت: داشتن سلاح هسته‌ای تا دیروز که شوروی وجود داشت و دوران جنگ سرد به بهانه وجود این قدرت بود و امروز که دیگر دلیل منطقی برای گسترش سلاح هسته‌ای وجود ندارد به بهانه‌ای مانند تروریسم متوسل شده‌اند.

وی تاکید کرد: استفاده از این بهانه نشان می‌دهد که چه اندازه ضعف منطقی با آن همه تعریف مبهم از تروریسم برای داشتن سلاح هسته‌ای وجود دارد.

حداد عادل با بیان این که تعریف واژه تروریست امروز به دلخواه کشورهای غربی توصیف می‌شود،گفت: غربی‌ها هر وقت که بخواهند تروریست را به نفع خود معنی می‌کنند و هر کشوری که تابع غرب نبوده و حتی برای خود استقلال فرهنگی قائل شود،متهم به تروریست یا حمایت از تروریسم می‌شود.

وی افزود:فرانسوی‌ها حتی استفاده دختران مسلمان دانش‌آموز را از روسری که حکم صریح اسلامی است به تروریست‌ ارتباط داده‌اند.

حداد عادل تصریح کرد: حقیقت این است که غرب در مبارزه با تروریسم صداقت ندارد،چرا که همین غرب شارون را مرد صلح و مردم قهرمان فلسطین را تروریست می‌نامد و با این نگاه نمی‌تواند در مبارزه باتروریسم صداقت داشته باشد،تا بخواهد برای مقابله با آن از سلاح هسته‌ای بهره ببرد.

وی با بیان اینکه تعریف ترور به معنی وحشت است،خاطرنشان کرد: اینگونه اظهارات مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای در مقابله با تروریست ایجاد وحشت کرده و به تروریست دامن می‌زند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:اینگونه اظهارات مشخص می‌کند که باید تروریست وجود داشته باشد تا غرب بتواند داشتن سلاح هسته‌ای را توجیه کند و البته اینگونه اظهارات خود باعث گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌شود و قبح گسترش سلاح هسته‌ای از میان می‌رود.

وی یادآور شد: فرانسه طبق ماده 6معاهده ان‌ پی تی ملزم به اقدام جهت ایجاد ترتیبات مؤثر برای خلع سلاح هسته‌ای است و با این سخنان سلاح هسته‌ای گسترش می‌یابد.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره بر خلع سلاح در سطح جهان به ویژه خاورمیانه اصرار ورزیده است،افزود: عجیب است این صحبت‌ها در حالی اظهار می‌شود که دولت فرانسه یکی از سه کشور اروپایی است که با تحقیقات اتمی ایران حتی در مقیاس آزمایشگاهی و دانشگاهی زیر نظر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخالفت جدی می‌کند.

حداد عادل اظهار داشت: ما نمی‌دانیم این تناقض‌ها و تعارض‌ها را چگونه تفسیر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:از همه کسانی که به صلح و ثبات جهان اندیشیده و خواستار استقرار صلح پایدار می‌باشند و به طور حقیقی با جنگ و تروریست مخالفند و به ویژه روسای مجلس همه کشورهای جهان می‌خواهم که مخالفت صریح خود را با اظهارات رئیس جمهور فرانسه اعلام کنند و اجازه ندهند تحت این عناوین، گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان موجه شود.

وی افزود: نباید اجازه داد تا مخالفت کشورهای غربی با بسیاری از حرکت‌های استقلال‌طلبانه تحت عنوان تروریسم ظاهر موجهی به خود بگیرد.

 

 


نوشته شده در  یکشنبه 84/11/2ساعت  6:37 عصر  توسط محمدرضا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
به خود بیایید ? به داد ما برسید
[عناوین آرشیوشده]